Direktlänk till inlägg 15 november 2015

Rubrik saknas

Av Linda öster - 15 november 2015 12:27

det är så lätt att förklara för någon att man hela livet levt med en alkoholist. Det är så lätt att "förstå" vad det inneburit

 Men det går fan inte att förklara det rätta för man förstår inte själv. 

Hur kan en människa vara så, så jävla dum i huvudet.

På en sekund från att vara en fantastisk människa, bli ett jävla arsle. Från att älska någon till att känna sån ilska att man önska det var lagligt att mörda. Det är som att man har ett oläkt sår som bara ristas upp igen.

Hur kan en människa förändras så mycket på grund av alkohol..

Hur får man en människa att förstå vad den gör illa en. 

Jag önskar att jag hade modet att sätta stop och få ett slut.  leva mitt eget liv. Men tanken av det gör mig illamående. Jag vill verkligen inte. Jag vill inte att han förstör hela mitt liv. Men jag vill inte leva utan. Och det är de enda val jag har.

Jag önska så mycket att jag kunde få vara dotter till någon som står stadigt på jorden,  någon man kan lita på fullt ut, någon som aldrig försvinner på det sättet. Jag vill inte behöva säga till folk att "idag finns inte min pappa, för han valde att supa bort mig". Jag vill att mitt barn ska få uppleva en barndom med en morfar. En morfar som är en levande morfar..  

Och hur mycket vilja jag har kan jag inte förändra ett jävla skit. Inte ett jävla skit..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda öster - 14 december 2015 13:50

Alla problem kan ses från tusen vinklar. Problemet med mig är att jag alltid försöker se saker från massa olika vinklar, vilket gör det svårt för mig att få tankar kontrollerat. Ska man gå in i rollen som drabbad så kanske det är bäst att hålla sig b...

Av Linda öster - 30 mars 2015 09:08

Jag förstår inte hur jag fungerar. Varje återfall lovar jag mig själv att inte bli glad när det är över, jag lovar mig själv att inte glömma bort. Men så sitter jag här och jag bara låtsas att det inte hänt. Sista samtalet när han var full så var det...

Av Linda öster - 8 mars 2015 09:05


  Jag har alltid trott att jag kan förändra, förbättra och lösa problemen. Jag har trott att det går över om jag gör si och så. Och om jag lägger ner hundra procent och offrar mitt liv på min pappa så kommer det lösa sig. Jag har dock insett att de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards